In die tijd was Tanzania nog een armoede land. En communistisch. Met wrakken van camions moesten de goederen naar het hinterland. Door slijkwegen. Hier hebben we verbetering in verkregen. Door betere transporteurs te selecteren en gecombineerd transport van spoor + baan. Heb zelf de quotes voor WFP ( world food program ) met succes uitgewerkt. Alhoewel de direktie er niet scheutig op was , heeft de talrijke expedities voor WFP , alhoewel laatijdig betaald , Ami in een positieve balans kunnen houden. Ook onze belangrijkste klienten , meestal Indiers , betaalden ons pas nadat ze de vervoerde en uitegklaarde goederen hadden kunnen verkopen.
|
|
receptie op de hoofdzetel in Dar
Toegevoegd op: 2013-03-12 14:38:35
Gemaakt op: 2013-03-12 14:38:35
|
|
|
rechts vooraan , Belgische burgerlijke ingenieur spoorwegen
Toegevoegd op: 2013-03-13 13:46:23
Gemaakt op: 2013-03-13 13:46:23
|
|
|
|
|
rond 1994 brachten we NAS hauliers binnen Ik werd het grondig beu om door de transporteurs/hauliers bedot te worden. Ik eiste moderne of camions in goede condities. Daar kwamen ze dan met laden in de haven. Dan reden ze ermee naar hun garage en laden ze de containers over [meer]
Toegevoegd op: 2013-03-12 14:39:20
Gemaakt op: 2013-03-12 14:39:20
|
|
|
|
|
spoorweg TRC tijdens overstromingen ook dit kon men meemaken in Tanzania , en dan lag je expeditie stil
Toegevoegd op: 2013-03-12 14:43:31
Gemaakt op: 2013-03-12 14:43:31
|
|
|
|
|
straatkant van ons AMI huis
Toegevoegd op: 2013-03-12 15:00:36
Gemaakt op: 2013-03-12 15:00:36
|
|
|
strand rond Dar
Toegevoegd op: 2013-03-12 14:51:41
Gemaakt op: 2013-03-12 14:51:41
|
|
|
|
|
Na de perikelen in de Katangese kopermijnen werd ik naar de haven van Dar es Salaam in Tanzania overgeplaatst. Als operation manager maar ik funktioneerde meer als project manager , omdat ik de meeste commerciële quotes beantwoorde. WFP ( world food program ) offertes werden met succes binnengehaald. Een WFP schip met 20.000 ton maize in bulk voor Burundi werd door mezelf in 5 dagen gelost , wat voor Dar es Salaam toen een record was. Door een combinatie van bagging plants + bulk naar de silo , wat daarna nog kon opzakt worden. Heb ook deelgenomen aan inlandse prospects en promoveerde destijds het gebruik van Isaka als gecombineerd transport spoor + truck.
[Sortering op volgnummer] [Sortering datum toevoeging] [Sortering datum gefotografeerd] [Alle Foto's]
|