Stuur me naar de hel , ik ga er naartoe. Dat heeft CMB/AMI dan ook gedaan , of het schol niet veel. Kolwezi in de kopemijnen , met zijn bloederig en wreed verleden in de jaren '60. Twee koperfabrieken moesten per baan vervoerd worden over 2400 km. Uiteraard in de Congo met de meeste problemen. De enige brug ingezakt. Stukken zonder of verkeerd gemerkt. De onderste het laatst en bovenste het eerst. Stukken stiekem op een andere site gaan lossen. Ook troepenopstand met plunderingen meegemaakt. Ook door Belgisch leger ontzet na dagen belegering door gewapende muiters , enz.
|
|
in 1991 - Luilu - Kolwezi in Katanga In 1990 ging ik voor AMI naar Congo ( toen nog Zaire ) naar de kopermijnen in Katanga. Als "overseas project manager ". Wat ik niet wist dat er voor mij al 6 expats geweigerd hadden daarheen te gaan. Men zei me in Antwerpen , [meer]
Toegevoegd op: 2013-02-11 11:25:26
Gemaakt op: 2013-02-11 11:25:26
|
|
|
aankomst Krupp stukken in de haven van Dar es Salaam De wereldbank had twee koperfabrieken gefinancieerd voor Gécamines in Katanga en het Duitse Krupp had het leveringscontract. Die had dan weer de stukken in Yougoslavië in subcontract laten bouwen. Die moesten hals over kop ingescheept [meer]
Toegevoegd op: 2013-02-11 11:12:03
Gemaakt op: 2013-02-11 11:12:03
|
|
|
|
|
Kolwezi Krupp stukken bij aankomst in het ruim Toen ik in Dar es Salaam aankwam om een road survey te ondernemen op de meer dan 1800 km lange en moeilijke weg naar de kopersites, zei de manager me daar dat ik maar met een van de camions moest meerijden want hij had wat a [meer]
Toegevoegd op: 2013-02-11 11:46:41
Gemaakt op: 2013-02-11 11:46:41
|
|
|
|