Roeles verzorgde een beurtschippersdienst met twee schepen van Steenwijk naar Sneek Leeuwarden en Groningen.
Na de oorlog kwamen hier vrachtwagens voor in de plaats en kreeg men ook de lijndienstvergunning op Amsterdam.
De tandemas Daimond was drie as aangedreven en had uiteraard geen stuurbekrachtiging dit was knap lastig in Amsterdam Hij reed hier de lijndienst Steenwijk - Amsterdam mee. een twee daagse rit en dat deed hij drie maal per week. Steenwijk , Meppel, Staphorst, Rouveen, Zwolle, Oldebroek, Nunspeet, Harderwijk, Amersfoort, Muiden, Amsterdan en soms nog Haarlem vice versa Later in 1947 kregen zij daar een opel Blitz bij met een opleggertje opgebouwd met de bekende latjesbak. Dit was al een hele vooruitgang om in de binnenstad van Amsterdam te bezorgen. de auto werd dan ook feestelijk in Steenwijk in ontvangst genomen Omstreeks 1959 kwamen de eerste Scania's die werden als kaal chassis opgehaald bij Beers in Rijswijk en bij Bulthuis in Noordwolde helemaal inclusief cabine opgebouwd. ook deze werd door mijn Ouders en Fam Laverman Collega van mijn vader uit Groningen in ontvangst genomen. Door de toenemende drukte van deze dienst besloot Roeles in 1960 een eigen vestiging in Amsterdam te openen en met bestelwagens de kleine zendingen in Amsterdam te bezorgen en af te halen,hierdoor kon men de lijndienst dagelijks gaan rijden tevens ging men de lijndienst Groningen Amsterdam dagelijks rijden. Zie laatste foto's met steek kar en andere Scania's genomen in Amsterdam. Zelf ben ik als 15 jarige begonnen op het karretje met JLO motortje daarna op de VW en Mercedes bus en daarna op de trekker oplegger. Na mijn militaire dienst ging het slecht bij Roeles i.v.m. nieuwe directeur toen ben ik voor mij zelf begonnen en nu heeft mijn zoon dit overgenomen. Jelle van Houten. Nijkerk
www.vanhoutentransport.nl[Sortering datum toevoeging] [Sortering datum gefotografeerd] [Sortering alfabetisch titel] [Alle Foto's]
|