In die tijd was Tanzania nog een armoede land. En communistisch. Met wrakken van camions moesten de goederen naar het hinterland. Door slijkwegen. Hier hebben we verbetering in verkregen. Door betere transporteurs te selecteren en gecombineerd transport van spoor + baan. Heb zelf de quotes voor WFP ( world food program ) met succes uitgewerkt. Alhoewel de direktie er niet scheutig op was , heeft de talrijke expedities voor WFP , alhoewel laatijdig betaald , Ami in een positieve balans kunnen houden. Ook onze belangrijkste klienten , meestal Indiers , betaalden ons pas nadat ze de vervoerde en uitegklaarde goederen hadden kunnen verkopen.
|
spoorweg TRC tijdens overstromingen
|
TRC spoorbreuk herstelling , maar geduld hebben
|
Belgische spoorspecialisten bij de TRC Tanzanian Railways
|
rechts vooraan , Belgische burgerlijke ingenieur spoorwegen
|
|
|
ontvangst bij Belgische spoorweg cooperant
|
moderne trein nu in Tanzania naar Zambia
|
bij transit in Mwanza naar Isaka
|
Mwanza in Tanzania
|
Mwanza zicht op het Victoria meer
|
ons AMI huis in Dar
|
straatkant van ons AMI huis
|
binnenzicht van ons AMI huis in Dar
|
nog binnenzicht van ons Ami huis in Dar
| |
Na de perikelen in de Katangese kopermijnen werd ik naar de haven van Dar es Salaam in Tanzania overgeplaatst. Als operation manager maar ik funktioneerde meer als project manager , omdat ik de meeste commerciële quotes beantwoorde. WFP ( world food program ) offertes werden met succes binnengehaald. Een WFP schip met 20.000 ton maize in bulk voor Burundi werd door mezelf in 5 dagen gelost , wat voor Dar es Salaam toen een record was. Door een combinatie van bagging plants + bulk naar de silo , wat daarna nog kon opzakt worden. Heb ook deelgenomen aan inlandse prospects en promoveerde destijds het gebruik van Isaka als gecombineerd transport spoor + truck.
[Sortering datum toevoeging] [Sortering datum gefotografeerd] [Sortering alfabetisch titel] [Alle Foto's]
|