bezoek a/d Deltawerken (1984) | |||
Weergave: Miniatuur | Micro | Galerij | Galerij + tekst | Foto | Diashow | Fotograaf:
Aart Lodder
|
||
Gemaakt op: 01-01-2008 12:22:31
© Alle rechten voorbehouden De Ostrea (oester) De Ostrea meert aan bij een aanlegsteiger gefotografeerd vanuit vogelvluchtperspectief De Ostrea was het vlaggeschip van de Delta-vloot. Met haar 87 meter lengte, kenmerkende U-vorm en 8000 pk vermogen, was dit het meest indrukwekkendste schip dat actief was. Dit schip tilde de pijlers op uit het bouwdok en voerde ze naar hun plek in de kering. Met de open kant van de ‘U’ manoevreerde het schip om een pijler heen. Door de vier schroeven kon het schip makkelijk sturen. Op beide zijden van het schip stonden twee portalen van 50 meter hoog. Aan deze portalen werden de pijlers bevestigd. De portalen konden echter niet meer dan 10.000 ton heffen, terwijl de pijlers 18.000 ton wogen. Hoe kreeg de Ostrea de pijlers dan op hun plaats? De hefbomen hoefden de pijlers gelukkig niet helemaal uit het water op te tillen. Het ging er in eerste instantie om dat ze de bodem niet zouden raken. Door de opwaartse druk van het water, hoefden de hefbomen minder kracht te leveren.
|
|
Gratis fotoalbums, beginpagina
|
Start uw eigen gratis fotoalbum, klik hier
|
SeniorenNet startpagina
|
Help Fotoalbum tegen de regels? Meld het ons! SeniorenNet heeft geen banden met de auteurs. |