G als stouwer in Kigoma 1994 / 98
Voeg foto's toe aan dit album Voeg toe aan mijn selectie
Weergave: Miniatuur | Micro | Galerij | Galerij + tekst | Foto | Diashow
Fotograaf: Boduogunat   

1 Haven van Kigoma 1994 - Tanganyika Lake - Tanzania

1 Haven van Kigoma 1994 - Tanganyika Lake - Tanzania
Gemaakt op: 24-12-2012 16:19:40
© Alle rechten voorbehouden

Haven van Kigoma – Tanganyika lake – Tanzania – 1994 / 1998

Daniel Rom was haven Direkteur tijdens deze periode van de afgelegen overslag haven van Kigoma , enkel per spoorweg verbonden met de havenstad Dar es Salaam op ongeveer 1000 km spoorafstand . Kigoma is een doorvoer hub naar Burundi , RD Congo en Zambia. Het Tanganyika meer is 400 km lang en 40 km breed. De doorvoer haven van Kigoma is gebouwd met Belgisch privé kapitaal ,

 destijds gefinancieerd door CMB ( Compagnie Maritime Belge ) en AMI

( Agence Maritime Internationale ) en voorheen verscheepten deze ook een gedeelte van het koper uit Katanga via de Congolese haven van Kalemie.

Nu is het eigendom van het Tanzaniaanse spoorweg TRC – Tanzanian Railway Corporation. Het werd de laatste jaren aan een Burundese firma in concessie

gegeven omdat de Franse groep (SDV-Bolloré ) die AMI had overgekocht zich

van de goederen behandeling afkeerde.

De walkranen dateren nog van 1960 ( Boomse metaalwerken ) en alleen de gantry crane voor containers is van de jaren ’90 , gefinancieerd door de Belgische Coöperatie. Allen in goede werkcondities .Er is geen corosie door het

zilte water van het meer.

De haven was geprojecteerd voor 65.000 ton stukgoed per jaar. Tijdens het management van Daniel Rom steeg de overslagcapaciteit tot 350.000 ton/jaar.

Zijn upgrade was nodig voor de aanvoer van hulpgoederen – voedsel hulp van

WFP – World Food Program voor het enorm aantal vluchtelingen uit buurlanden

in oorlog en opstand in die periode en de logistiek met distributie naar deze vluchtelingen kampen rond Kigoma.

Het was moeilijk werken met verouderd materiaal. Als manager leerde ik hen met stouwersnetten en laadplatforms op schofthoogte werken.  Er kwam veel creativiteit bij te pas voor de upgrade van de stevedore  performances.         

Mijn  ondervinding opgedaan in de haven van Antwerpen was hier doorslag gevend voor.

 Na 1995 verkreeg de haven van Kigoma steun van de Europese Gemeenschap

 met nieuwe heftrucks. Kigoma werd een van de snelste en efficientste haven van de lake. Daniel Rom vormde verscheidene Tanzaniaanse kaders tot deze hun management funkties konden uitvoeren.

Hiervoor was Daniel Rom Project Manager in Dar es Salaam , daarna vertrok hij als operation manager naar Mozambique, steeds voor AMI.

Hij bleef ongeveer 25 jaar in dezelfde groep als zeevarende , stouwer , expediteur en scheepsagent.


Voeg zelf reactie toe! Klik hier!

Beoordeel zelf de foto:
Bezoekers beoordeelden: (1)
Beoordeling foto: (1)
Uw eigen gratis fotoalbum? Klik hier!
Foto zoeken in album
Album
Volgende foto

Statistieken
724 keer gezien | 0 keer gedownload
Toegevoegd door: Boduogunat
Toegevoegd op: 24-12-2012
Album: G als stouwer in Kigoma 1994 / 98
Functies
Printversie van deze pagina
Foto details

URL:

Gemaakt op: 24-12-2012 16:19:40
[Meer foto details, klik hier]

Zichtbaar voor: iedereen


Gratis fotoalbums, beginpagina       |        Start uw eigen gratis fotoalbum, klik hier        |          SeniorenNet startpagina     |      Help
Fotoalbum tegen de regels? Meld het ons!    SeniorenNet heeft geen banden met de auteurs.