Stuur me naar de hel , ik ga er naartoe. Dat heeft CMB/AMI dan ook gedaan , of het schol niet veel. Kolwezi in de kopemijnen , met zijn bloederig en wreed verleden in de jaren '60. Twee koperfabrieken moesten per baan vervoerd worden over 2400 km. Uiteraard in de Congo met de meeste problemen. De enige brug ingezakt. Stukken zonder of verkeerd gemerkt. De onderste het laatst en bovenste het eerst. Stukken stiekem op een andere site gaan lossen. Ook troepenopstand met plunderingen meegemaakt. Ook door Belgisch leger ontzet na dagen belegering door gewapende muiters , enz.
|
|
aankomst AMI Tantrax camions op de site in Luilu - Kolwezi
Toegevoegd op: 2013-02-11 11:10:01
Gemaakt op: 2013-02-11 11:10:01
|
|
|
aankomst camions voor AMI uit Dar es Salaam
Toegevoegd op: 2013-02-11 11:11:12
Gemaakt op: 2013-02-11 11:11:12
|
|
|
|
|
aankomst Krupp stukken in de haven van Dar es Salaam De wereldbank had twee koperfabrieken gefinancieerd voor Gécamines in Katanga en het Duitse Krupp had het leveringscontract. Die had dan weer de stukken in Yougoslavië in subcontract laten bouwen. Die moesten hals over kop ingescheept [meer]
Toegevoegd op: 2013-02-11 11:12:03
Gemaakt op: 2013-02-11 11:12:03
|
|
|
|